Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Filozofie vzdělávacího programu

bm

 
  • respektovat práva dítěte
  • naplňování lidských potřeb
  • uspokojování tělesné a psychické pohody
  • podporovat zdraví dětí, učit děti chápat, že zdraví není jen nepřítomnost nemoci, že je to subjektivní pocit pohody
  • uvědomovat si, že zdraví je prioritní hodnotou
  • posilovat duševní odolnost
  • aktivně se podílet na tvorbě podmínek a prostředí pro zdraví všech
  • prohlubování vztahů učitelka -dítě, dítě – učitelka
  • rozvíjení a  podněcování počátečního vzdělávání, těch specifických možností a  schopností jež dítě právě v této době má
  • vytváření postojů dítěte ke společnosti a přírodnímu prostředí, ochrana přírody
  • hledání a  uplatňování metod práce, které umožňují v co největší míře spontánní činnosti
  • zkvalitňování odborné připravenosti pedagogických pracovnic- DVPP
  • zajišťování kvalitních pracovních podmínek
  • prohlubování spolupráce MŠ s rodiči a dalšími partnery



Tuto filozofii sdílíme, neboť podporuje zdravý rozvoj dítěte. Vyznáváme stejné hodnoty, z nichž hodnota zdraví je tou z prioritních. Máme obavy z  ohrožení zdraví v současném světě a chceme se mu aktivně bránit. Uvědomujeme si, že právě společenství MŠ je vhodným místem, kde to lze cílevědomě realizovat. Víme, že vše co se v MŠ děje, se dotýká všeho a všech, a že to můžeme pozitivně ovlivňovat.

Chceme vybavit děti zdravými návyky, dovednostmi a postoji v samotných základech, aby se na nich v dalším životě dalo dobře stavět. Klademe si základní cíl naučit děti úctě ke zdraví, které chápou jako pocit subjektivní pohody. Ten je však u každého člověka jiný. Chceme-li ho dosáhnout, musíme respektovat potřeby jednotlivce v celku společnosti a světa. To ovšem předpokládá, že se dokážeme vzájemně dohodnout a domluvit. Chceme respektovat potřeby jednotlivce, rozvíjet komunikaci a spolupráci.