- respektovat práva dítěte
- naplňování lidských potřeb
- uspokojování tělesné a psychické pohody
- podporovat zdraví dětí, učit děti chápat, že zdraví není jen nepřítomnost nemoci, že je to subjektivní pocit pohody
- uvědomovat si, že zdraví je prioritní hodnotou
- posilovat duševní odolnost
- aktivně se podílet na tvorbě podmínek a prostředí pro zdraví všech
- prohlubování vztahů učitelka -dítě, dítě – učitelka
- rozvíjení a podněcování počátečního vzdělávání, těch specifických možností a schopností jež dítě právě v této době má
- vytváření postojů dítěte ke společnosti a přírodnímu prostředí, ochrana přírody
- hledání a uplatňování metod práce, které umožňují v co největší míře spontánní činnosti
- zkvalitňování odborné připravenosti pedagogických pracovnic- DVPP
- zajišťování kvalitních pracovních podmínek
- prohlubování spolupráce MŠ s rodiči a dalšími partnery
Tuto filozofii sdílíme, neboť podporuje zdravý rozvoj dítěte. Vyznáváme stejné hodnoty, z nichž hodnota zdraví je prioritní. Máme obavy z ohrožení zdraví v současném světě a chceme se mu aktivně bránit. Uvědomujeme si, že právě společenství MŠ je vhodným místem, kde to lze cílevědomě realizovat. Víme, že vše co se v MŠ děje, se dotýká všeho a všech, a že to můžeme pozitivně ovlivňovat. Chceme vybavit děti zdravými návyky, dovednostmi a postoji v samotných základech, aby se na nich v dalším životě dalo dobře stavět. Klademe si základní cíl naučit děti úctě ke zdraví, které chápou jako pocit subjektivní pohody. Ten je však u každého člověka jiný. Chceme-li ho dosáhnout, musíme respektovat potřeby jednotlivce v celku společnosti a světa. To ovšem předpokládá, že se dokážeme vzájemně dohodnout a domluvit. Chceme respektovat potřeby jednotlivce, rozvíjet komunikaci a spolupráci. |